A zene nyugtat semmi más!Beveszel pár gyógyszert semmi hatás az igazi fájdalmat nem gyógyítja semmi, az ember úgyérzi nem szereti senki!azt mondod szeretsz,de tudom ,hogy hazudsz,ISTENEM csak hazudni tudsz!?Nem tudom hol rontottam el,hangosan kérdezem a sötétség felel,nem tudom mi a baj velem, csak vagdosom tovább a kezem!
A hinduizmzus világképe, istenei
Minden dologban és lényben örök törvény (dharma) munkálkodik. Ez a törvény megnyilvánul a természet rendjében, továbbá az erkölcsi rendben, amely mindenki számára előírja a helyes magatartást, végül a mágikus-rituális rendben, amely a szent cselekedetekről áldozatokról gondoskodik. Ez a Törvény (Világalapelv) mindenben és mindenen uralkodik.
A hinduizmus néhány filozófiai irányzata (mímánszá, klasszikus szánkhja) valamennyi istent is alárendeli a dharmának. Eszerint az istenek is halandók. Nem tételezik fel egy örökkévaló Isten létét.
Mivel a hinduizmus rendkívül szerteágazó, s nincs egységes tanítása, ezért többféle álláspont is elfogadott.
A mai uralkodó nézet szerint létezik egy örök és változhatatlan személyes Isten, aki az összes, dharma alá vetett istenség fölött áll, s tőlük lényegében különbözik (henoteizmus). Ezt a Mindenség-Istent emberhez hasonló külsejű túlvilági személyként képzelik el. Visnut vagy Sivát tartják a világ egyetlen urának.
A hindu panteisták szerint minden a személytelen, örökkévaló Istenre, Brahmanra vezethető vissza. A világban csak neki van igazi valósága. A sokszínű jelenségvilág nem a valóságban létezik, hanem csak a Brahman által, esetleg a mi "nemtudásunk" által megcsillantott csalóka "látszat" (májá).
Brahman a világ ható ősoka, egyben anyagi ősoka is. Ő a mindent átfogó, mindenütt és mindig jelenlevő isteni rendezőelv. Ő bocsátotta ki magából az örök törvényt.
Sankara és követői (a teopantisták) szerint Brahman az ők, a Minden-Egy, az anyagi valóságon túli megfoghatatlan, határtalan, kezdet és vég nélküli, oszthatatlan, felfoghatatlan örök szellemi lét. Ez az abszolút Brahman azonos az ember belső, isteni lényegével (lélek), az átmannal is. A Brahman jellemző sajátosságokkal (attribútumokkal) rendelkező alakban ísvaraként, mint a hívők imádatának tárgya nyilvánul meg.
Az ísvara mint "isteni rendezőelv" meghatározott funkciók szerint differenciálódik a Trimurtiban, a három főisten tevékenységében: Brahma, a teremtő; Visnu a lét fenntartója; és Siva a pusztító és megújító. Ez misztikus egységet fejez ki.
Írj be egy igen/nem-mel megválaszolható kérdést és a kristálygömb válaszol.
Figyelem: a kristálygömbnek nincs humora, de szeret másokat cikizni!
†Népszámlálás†
Indulás: 2006-05-23
†Egy kis versike:)†
Fejembe kusza gondolatok sora. Élet vagy halál?! Bár eggyütt járnak, és a halál lesi következő áldozatát. szorosan követi, ott jár mögötte és talán felse fogjuk, hogy múló pillanat az egész. Nem akarjuk tudomásul venni, hogy mindig az árnyékban jár és csak arra vár, hogy mikor léphet ki a fényre.Majd mikor előbújik, siratva az ember faj ráébred, hogy mégis van! Miattad is eljön egyszer de mire észrevennéd, már túl késő, melyet sokan nem látnak. Hát figyelj az árnyék suttogó szavára, vagy hagyd figyelmen kívül, és rájössz, hogy úgyis eljön!